سوالات هدیه آسمان

دوستان خوبم سلام شب شما  بخیرسوالات درس اول،دوم،سوم هدیه آسمان با جواب

درس 1 « تنها او » 

1. نظم و هماهنگی  که در جهان اطراف ما وجود دارد، نشانه ی چیست؟  جواب: نشانه ی وجود خدای قادر و دانا

 2.  بین پدیدههای جهان .................... وجود دارد، زیرا فقط یک خدا جهان را ادراه می کند.  جواب: نظم و هماهنگی

 3. آیه ی « لو کان فیهما آلهه الا الله لفسدتا » بیانگر چیست؟  جواب: یکتایی خداوند

 4. معنی آیه ی « لو کان فیهما آلهه الا الله لفسدتا » چیست ؟  جواب: اگر در آسمان و زمین غیر از الله خدایان دیگری بود، آسمان و زمین به هم می ریخت.

 5. خداوند در قرآن درباره یکتایی و یگانگی خود چه می فرماید؟  جواب: « لو کان فیهما آلهه الا الله لفسدتا » اگر در آسمان و زمین غیر از الله خدایان دیگری بود، آسمان و زمین به هم می ریخت.

 6.  آیه ی « لو کان فیهما آلهه الا الله لفسدتا » مربوط به کدام سوره ی قرآنی است ؟  جواب: سوره ی انبیا/ آیه 22

 7. خداوند در کدام سوره و کدام آیه وجود خدایان دیگر را نفی می کند ؟  جواب: سوره انبیا، آیه ی 22  

 8. چه چیزی نشان می دهد که فقط یک خدا جهان را اداره می کند؟ جواب: نظم و هماهنگی میان پدیده های جهان

 9. اگر خدایی غیر از الله بود ، چه اتفاقی می افتاد ؟  جواب:   آسمان و زمین به هم می ریخت و او برای اثبات خود یک نفر را بری انسان ها می فرستاد.

 10. امام علی (ع) درباره ی اثبات یگانگی خداوند به امام حسن(ع) چه فرمود؟ جواب: پسر عزیزم! بدان که اگر پروردگار تو شریکی داشت، پیامبران او نزد تو می آمدند.

 

11 . نظم و هماهنگی جهان نشانه ی چیست ؟ نشانه ی این است که یک خدای توانا جهان را اداره می کند .

12 . هماهنگی شگفت انگیز جهان برای رشد دانه ی گندم چگونه است ؟ یک دانه ی گندم وقتی در خاک قرار می گیرد ، غذای آن از قبل در خاک آماده شده است . دانه برای رشد ، به آب هم نیاز دارد که آب مورد نیاز به وسیله ی ابر از بالای دریاها به سوی مزرعه می آید و به صورت باران ، بر زمین می بارد . دانه برای رشد ، به نور و گرما نیز نیاز دارد که آن ها از خورشید تامین می شود .

13 . چگونه می توان فهمید که فاصله ی زمین و خورشید دقیق و حساب شده است ؟ اگر فاصله ی زمین تا خورشید خیلی زیاد بود ، گیاهان و جانوران به خاطر سرما از بین می رفتند و اگر این فاصله خیلی کم بود ، از گرمای زیاد می سوختند و این نظم و هماهنگی نشان دهنده ی قدرت خالق توانا و یکتا است .

14 . چه چیزی در جهان نشان می دهد که فقط یک خدا جهان را اداره می کند ؟ نظم و هماهنگی موجود در جهان

5 1. خدا در قرآن درباره ی یگانگی و یکتایی خود چه فرموده است ؟ فرموده : اگر در آسمان و زمین غیر از الله خدایان دیگری بود ، آسمان و زمین به هم می ریخت .

6 1. آیه ی 22 از سوره ی انبیا به چه موردی دارد ؟  به یگانگی و یکتایی خداوند

17 . امام علی (ع) درباره ی یگانگی خدا به فرزندش امام حسن (ع) چه فرموده اند ؟ فرمودند : پسر عزیزم ، بدان که اگر پروردگار تو شریکی داشت ، پیامبران او نیز نزد تو می آمدند .

18 . میان موجودات و محیط اطرافشان چه هماهنگی وجود دارد ؟ خداوند در میان موجودات جهان ارتباط برقرار کرده است تا نیازهای یکدیگر را برآورده کنند و نظم و هماهنگی وجود داشته باشد .

19 . به طور مثال اگر دو خدا قرار بود جهان را اداره کنند ، چه مشکلاتی پیش می آمد ؟ یکی می خواست خورشید از شرق طلوع کند و دیگری می خواست از غرب طلوع کند یا یکی می خواست انسان دو دست داشته باشد و دیگری می خواست سه دست داشته باشد و غیره و در نهایت نا هماهنگی به وجود می آمد و جهان به هم می ریخت .

درس 2 « تنها تو را می پرستیم »

 1-جمله ی « تنها تو را می پرستیم » با کدام آیه ارتباط دارد؟  جواب: سوره حمد، آیه ی 5 : « ایّاک نعبد »

 2- مشرکان مکّه برای جلوگیری از پیشرفت اسلام چه کردند؟  جواب:  به پیامبر پیشنهاد دادند که یک سال تو خدایان ما را بپرست و سال دیگر ما خدای تو را می پرستیم.

  3- جواب پیامبر(ص) در برابر پیشنهاد بت پرستی مشرکان چه بود؟  جواب: حاضر نشد لحظه ای در برابر بت های سنگی سر فرود آورد و فرمود: « پناه بر خدا که بخواهم چیزی را همتای او قرار دهم.»

 4- بعد از ماجرای پیشنهاد بت پرستی مشرکان به پیامبر کدام سوره ی قرآنی  نازل شد و پیامبر برای ابلاغ آن به کجا رفت؟  جواب: سوره کافرون  ، مسجد الحرام

  5- شأن نزول یا علت نازل شدن سوره ی  « کافرون » چه بود؟  جواب: هنگامی که مشرکان به پیامبر پیشنهاد دادند که یک سال تو خدایان ما را بپرست و سال دیگر ما خدای تو را می پرستیم.

 6- پدر مومنان و خداپرستان کیست؟  جواب: حضرت ابراهیم (ع)

 7- چرا حضرت ابراهیم (ع) را پدر خداپرستان نامیده اند؟  جواب: چون برای دعوت مردم به خداپرستی تلاش  بسیاری کرد.

 8- خداوند در کدام سوره و آیه ی قرآنی حضرت ابراهیم (ع) را پدر مسلمانان نامیده است؟  جواب: سوره ی حج / آیه ی 78

 9- این سخن از کیست؟ « پرستیدن این بت های بی جان چه سودی برای شما دارد... »  جواب: حضرت ابراهیم (ع)

 10- سوره ی کافرون چند آیه دارد و در کجا نازل شده است؟  جواب: 6 آیه و در مکّه نازل شده است.

 11- حضرت ابراهیم با چه کاری ضعف و ناتوانی بت پرستان به مردم نشان داد؟  جواب: هنگامی که بت ها را شکست و تبر را بر دوش بت بزرگ گذاشت.

درس 3 « جهان دیگر »

1- به ترتیب مراحل زندگی انسان را بنویسید.   جواب: جنینی( نه ماه در شکم مادر )، کودکی، نوجوانی، جوانی، بزرگ سالی، پیری و کهن سالی.

 2- اوّلین و آخرین مرحله ی زندگی انسان را بنویسید.   جواب: جنینی و پیری و کهن سالی

3- آیا زندگی انسان پس از مرگ پایان می یابد؟   جواب: خیر، چون وارد مرحله ی دیگری و حیات پس از مرگ می شود.

 4- زندگی برتر و زندگی اصلی ما کدام است؟   جواب: زندگی در آن جهان ( جهان آخرت )

 5- زندگی در دنیا و آخرت را باهم مقایسه کنید.   جواب: زندگی دنیا ، محدود است و روزی به پایان می رسد؛ امّا زندگی آخرت همیشگی است . در این دنیا مردم فرصت دارند تا آخرت خود را آباد کنند.

 6- چه کسانی در آتش جهنم گرفتار خواهند شد؟   جواب: کافران و مجرمان

 7- قرآن در جواب به مردی کافری که با آوردن یک مشت استخوان پوسیده ، قیامت را انکار می کرد، به پیامبر چه فرمود ؟   جواب: ای پیامبر بگو همان کسی که آن ها را در آغاز آفریده است ، استخوان های پوسیده را زنده می کند. ( سوره یس/ آیه 78 و 79)

 8- چه کسانی نسبت به قیامت شک دارند؟   جواب: کسانی که قدرت خداوند را خیلی کم می شمارند. 

 9- خداوند برای کسانی به قیامت و قدرت خدا شک دارند چه می فرماید؟ در کدام سوره؟   جواب: آیا آفرینش دوباره ی شما در قیامت سخت تر است یا آفریدن آسمان که خدا آن را بر پا کرده است؟ ( سوره نازعات، آیه 27)

  10- کسانی که به قیامت شک دارند ، کدام صفت خداوند را نادیده می گیرند؟   جواب: قدرت خدا

تکالیف آخرهفته:

دانش آموزان عزیز با سلام : 


تکالیف آخرهفته:


شنبه امتحان هدیه آسمان-30سوال گرفته شود.

 

گروه یک (شماره1-10)ساده کردن کسر-ضرب مساحتی2صفحه کارشود.

 

 

گروه دو(شماره21-11)حل مساله بارسم شکل واعداد اعشاری2صفحه

کارشود.

 

 

 

 

 

 

گروه سه(شماره32-22)حل مساله و ضرب مساحتی واعداد

اعشاری 2صفحه کارشود.

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 
با تشکر آبار

 

دانش آموزان عزیز با سلام : 


تکالیف امروز  دوشنبه:


ریاضی صفحه 25 داخل کتاب نوشته شود.

   

سی تست ریاضی کارشود.

 
با تشکر آبار

 



درس چهارم : هفت خان رستم

  1. 1.    درس چهارم : هفت خان رستم

معنی ابیات

خروشید و جوشید و بر کند خاک ..... ز سُمّش زمین شد همه ، چاک چاک

رخش شیهه کشید و خشم گین شد و به نشانه یورش سم خود را بر زمین کوبید به گونه ای که زمین زیر پایش کنده شد .

بزد تیغو بینداخت از بر، سرش ...... فرو ریخت چونرود، خون از برش

رستم سر اژدها را از تنش جدا کرد و خون مانند رود از تن اژدها جاری شد

بینداخت چون باد ، خَمِّ کمند .........سر جادو آورد ناگه به بند

رستم کمند ( طناب حلقه شده ) را با سرعت به سمت جادوگر انداخت و اورا اسیر کرد .

میانش به خنجر به دونیم کرد ...... دل جادوان زو پر از بیم کرد .

رستم از کمر جادوگر را به دونیم کرد و با این کار خود جادوگران دیگر را پر از وحشت کرد .

چو رستم بدیدش بر انگیخت اسب ..... بدو تاخت مانند آذر گُشسب

هنگامی که رستم اورا دید اسبش را با سرعت به سوی او تازاند

سر و گوش بگرفت و یالش دلیر ....... سر از تن بکندش به کردار شیر

رستم شجاعانه سر و گوش و یالش را گرفت و مانند شیر با شجاعت سرش را از تنش جدا کرد .

زبهر نیایش ، سر و تن بشست ....... یکی پاکی جای پرستش بجست

برای عبادت سر و تن خودرا شست و به دنبال جایی پاک و تمیز برای این کار گشت .

از آن پس نهاد از بر خاک ، سر ............ چنین گفت : کای داورِ دادگر !

سپس سربر خاک سجده گذاشت و گفت ای پروردگار عادل

ز هر بد ، تویی بندگان را پناه ........... تو دادی مرا،گُردی و دستگاه

در برابر هربدی و آسیبی تو برای بندگان پناه هستی و تو هستی که به من زور پهلوانی و شکوه و عضمت دادی .

خود ارزیابی

1- منظور از عبارت زیر چیست

«از هفت خان گذشتن »

همانطور که رستم برای نجات دادن پادشاه ایران از دست دیوان سختی های زیادی
را پشت سر گذاشت وقتی کسی کاری را با سختی و دشواری زیادی انجام دهد این
عبارت را به کار می برند .

2- رستم در هفت خان چه مراحلی را پشت سر گذاشت .

1- نبرد رخش با شیر 2- گذر از بیابان و گرفتار شدن در آن 3- نبرد با اژدها

4- نبرد با جادوگران 5- نبرد با اولاد دیو 6- نبرد با ارژنگ دیو 7- نبرد با دیو سپید .

3- به نظر شما چه نیرویی باعث شد رستم بتواند هفت خان را با موفقیّت پشت سر بگذارد .

اعتقاد به خداوند و توکلبه او و نترسیدن از مشکلات پیش آمده

حکایت

ادب لقمان

لقمان را گفتند : ادب از که آمخوختی ؟

گفت : از بی ادبان ؛ هرچه از ایشان در نظرم ناپسند می آمد ، من از آن عمل ، دوری می کردم .

به لقمان گفتند: از چه کسی ادب یاد گرفتی ؟

لقمان گفت : بی ادبان ؛ هر کاری که آن ها انجام می داند و در نظر من ناپسند و بد میآمد از آن دوری می کردم .

به نظر شما چگونه می توان از بی ادبان ، ادب آموخت .

اگر انسان بدی ها و کار های ناپسند دیگران که می بیند بشناسد و از انجام آن ها دوری کند به ادب بیشتری دست خواهد یافت

معنی واژه ها

خان =مرحله - منزل / اهریمنی = شیطانی / شمار = تعداد / دیوان =دراینجا جمع دیو ها / راهی می شود = به سوی جایی می رود / قوی پنجه = زور مند /تیمار می کند =مراقبت می کند / نخجیر = شکار / فرجام =پایان – سر انجام / دادگر =عادل / کوفتن = کوبیدن / دیده= چشم / به تنگ می اید =صبرش تمام می شود /خروشید =دراینجا شیهه کشید / سهمگین =ترسناک / تیغ = شمشیر / بَر =در اینجا تن / چیرگی = پیروز شدن / کنمد =ریسمان - طناب حلقه شده / میان =دراینجا کمر / آذر گشتسب = آتش سریع و سوزان / گُرد =پهلوان / دستگاه =در اینجا عظمت - شوکت– شکوه / همهمه = هیاهو / اختلاف انداختن=نزاع به وجود آوردن .

تکالیف امروز  یکشنبه:

دانش آموزان عزیز با سلام : 


تکالیف امروز  یکشنبه:


 ریاضی از درس جدید یک صفحه کار شود . 


 مشق  از درس هفت خان رستم صفحه27و28وشته شود.

   

سی تست ریاضی کارشود.

 
با تشکر آبار

 

تکالیف امروز شنبه:

دانش آموزان عزیز با سلام : 


تکالیف امروز شنبه:


  فعالیت های مطالعات اجتماعی فراموش نشود . 


فارسی از درس هفت خان رستم صفحه27و28تا ابتدای شعر خروشیدو جوشیدو برکند خاک نوشته شود.

   

سی تست ریاضی کارشود.

 
با تشکر آبار

 

تکالیف امروز  سه شنبه:

دانش آموزان عزیز با سلام : 


تکالیف امروز  سه شنبه:


ریاضی  دانش آموزان گروه یک سه صفحه ریاضی   کار شود.

 

ریاضی  دانش آموزان گروه دو 2 صفحه ریاضی مساله  کار شود.

 

   

سی تست ریاضی کارشود.

 
با تشکر آبار

 

اقدام پژوهي

صفحه عنوان:

 

1- سازمان مربوطه (اداره کل و ادارات نواحي و مناطق)       2-  عنوان اقدام پژوهي

 

3-  نام کامل اقدام پژوه (و همكاران در صورت وجود)              4-  پست سازمانی

 

5-  رشته تحصیلی                                                               6-  آخرین مدرک تحصیلی

 

7-  دوره تحصیلی                                                                 8- سمت فعلی

 

9-  شماره پرسنلی                                                             10- سال اجرای طرح

 

* چكيده:

 

چكيده بايد به گونه اي تهيه شود كه خواننده به يك شماي كلي از تحقيق دست يابد. بنابراین رعایت نکات زیر ضروری می باشد:

 

الف. از ذكر آنچه در متن نيامده، خود داري شود.

 

ب‌.  از زبان خود بنويسيد و نقل قول مستقيم نكنيد.

 

ج‌. واژگان كليدي را در پایان چكيده بيان كنيد.

 

د‌. براي شماره ها، از ارقام به جاي حروف استفاده كنيد.

 

هـ.فقط گزارش ارايه گردد و از اظهار نظر پرهيز كنيد.

 

و‌.افعال مورد استفاده، به صورت گذشته و مجهول باشد.

 

ز‌. به موضوعاتي چون مسأله پژوهش، آزمودني ها، ابزار گردآوري داده ها، در صورت استفاده از آمار، روش آن، يافته هاي تحقيق و كاربرد آن اشاره شود.

 

. فهرست مطالب:

 

الف. پس از اتمام کار نوشتاری، این قسمت آماده می شود.

 

ب‌. تمامی مطالب مندرج جهت دسترسی آسان خوانندگان به صورت فهرست همراه با شماره صفحه آورده می شود.

 

* مقدمه:(توجه داشته باشید شماره گذاری صفحات از این بخش شروع می شود).

 

آنچه در بخش مقدمه باید به آن توجه داشت بدین شرح می باشد:

 

الف. موضوع چیست ؟                                     ب. هدف چیست ؟

 

ج‌. دليل منطقي اجراي پژوهش واهمیّت آن .        د. ارتباط منطقي بين مسأله و طرح پژوهش .

 

 هـ. دلايل نظري موجود در پژوهش .                    و. ارتباط اين پژوهش با پژوهش هاي قبلي .

 

* متن اصلي گزارش:

 

1.  بيان مسأله                                   7.  اجراي راه حل های انتخابی

 

2. گرد آوری داده ها (شواهد 1)             8.  اصلاح و تعدیل راه حل ها

 

3.   ادبيات موضوع                                9.  نقادی و نظر همکاران

 

4.ارايه راه حل های پیشنهادی               10.  ارائه­ی اطلاعات مربوط به تغييرات ايجاد شده (شواهد 2)

 

5.انتخاب راه حل ها                             11.  نتيجه گيري

 

6.اعتبار بخشی به راه حل های انتخابی     12.  پیشنهادات

 

 

  نکات مورد توجه در متن اصلی گزارش

 

 

 

1. بیان مسأله ( مسأله شما چه بوده است ؟)

 

وضعیّت وشرایطی را که دارید توصیف کنید:

 

الف. شما کیستید؟ (نام، مدرک تحصیلی،  سابقه تدریس و...)

 

ب.کارتان چیست ؟ (عنوان دقیق شغلی، رشته تدریس، پایه تدریس و...)

 

ج. محیط شما چه وضعیّتی دارد؟(مکان مدرسه، جنسیت دانش آموزان، تعداد نفرات کلاس، وضعیت تحصیلی آنان و ...)

 

د. چرا به فکر این مسأله افتادید؟ (چرا این مشکل انتخاب شد؟، آیا مسأله مهم تری وجود نداشت؟)

 

هـ. این مسأله برای شما چه مشکلی ایجادکرده است؟ چرا؟ (بیان مشکل و تاثیرات آن بر شما و فرد یا افراد و اهمیّت آن)

و. چرا شما به این موضوع علاقمند شدید؟

 

·علایق و ارزشهای شما چیست ؟

· آیا شرایط به گونه ای هست که شما بتوانید تغییر ایجاد کنید؟

. آیا احتمال می دهید اگر وضع موجود تغییر پیداکند ، اوضاع بهتر می شود؟

· وضع بهتر به نظر شما یعنی چه ؟

·سعی دارید چه تغییری در محیط کاری رخ دهد ؟

 

۲. چه شواهدی در دست داشتید که نشان دهد شما نیاز به انجام این پژوهش داشتید؟(شواهد 1 )

 

درهر اقدام پژوهی مشکلی درمیان است ، پس :

الف. مشکل خود را آن گونه که احساس می کنید با اطلاعاتی دقیق به خواننده منتقل کنید تا او هم احساس شما را درک کند.

ب‌. از روش های علمی برای جمع آوری اطلاعات استفاده کنید.

ج‌. تأثیرات این مشکل بر بستر کاری خود و اطرافیان را نشان دهید.

د‌.از کلی گویی بپرهیزید شواهد خود را به گونه ای نشان دهید که خواننده­ی گزارش، از وضعیّت پژوهش کاملاً آگاه گردد. یا به عبارتی مشکل شما را مشکل خود بپندارد.

 

۳. ادبیات موضوع:(مطالعات واطلاعات شما درباره موضوع تحقیقتان چیست؟)

 

خلاصه اي از آنچه پيرامون موضوع از منابع گوناگون مطالعه كرده ايد، بيان كنيد.

 

منابع گوناگون شامل: پایان نامه ها، مجلات، کتب تخصصی، فصل نامه ها، روزنامه ها، سخنرانی ها، فیلم ها و... می باشد.

۴. ارائه  راه حل های پیشنهادی:

الف. راه حل هایی را که به ذهنتان رسیده است بنویسید .

ب‌.  نشان دهید که از نظرات دیگران هم برای ارائه این راه حل استفاده کرده اید.

5. انتخاب راه حل ها:

الف.بنویسید که کدام راه حل را انتخاب کردید وچرا؟

ب‌. استدلال علمی و تجربی خود را برای انتخاب این راه حل ها، بنویسید.

6. اعتبار بخشی:(دلایل اعتبار کار خودتان را بیان کنید و بگویید چه کسانی به کار شما اعتبار بخشیدند.)

چگونه می توانید نشان دهید که شما توجه و دقت کافی داشته اید تا داوری هایتان منطقی، عادلانه ودقیق باشد؟

 

 

7. اجرای راه حل های انتخابی: (چه کردید ؟)

 

الف.  مراحل اجراي راه حل ها را به تفصيل توضيح دهيد.

 

ب‌.مشكلات حين اجرا را بيان كنيد.

 

د‌. چگونگي نظارت بر اجراي راه حل ها را گزارش كنيد.

 

نکته ی مهم : نباید تصوّر کنیم آنچه ما می دانیم یا عمل کردیم را خواننده حدس می زند یا می داند، لذا باید آن چه را انجام دادیم دقیق و روشن بنویسیم ، زیرا خواننده مانند نویسنده به موضوع احاطه ندارد.

 

 

8. اصلاح و تعدیل بعضی از راه حل ها: (چگونه عملتان را اصلاح کردید؟)

 

در اجرای بعضی از راه حل ها ممکن است بنا به دلایلی نتوانید آن را اجرا کنید یا با  مشکلی رو به رو شوید . در این قسمت توضیح کاملی از عدم اجرای راه حل یا نحوه­ی تعدیل آن را می نویسید. اگر تغيير و تعديلي در راه حل به كار گرفته شده، اعمال كرديد، آن را بنويسيد.

 

 

9. نقادی و نظر همکاران:

 

استاد ناظر، همکار پژوهشی، همکار دانشگاهی، همکار شغلی، دوستان منتقد، فامیل و... این افراد باید نظر خود را به صورت مستند بیان کنند .

 

شما هم نظرات آنان را منعکس کرده باشید. تا نظر خواننده را به کار خودتان جلب کنید.

 

الف. این اقدام پژوهی درکار و اعمال شما چه اثری گذاشت؟

 

ب‌. آیا تصمیم دارید این کار را ادامه دهید و مسأله جدیدی را بررسی کنید؟

 

ج‌. آیا انجام این اقدام پژوهی بر سایر همکاران شما هم اثری گذاشته است؟

 

 

10. ارائه ی اطلاعات مربوط به تغییرات ایجاد شده؟ (شواهد2 )

 

الف. تاثیری که برشواهد یک گذاشتید به دقّت نشان دهید.

 

ب‌. مشخّص کنید پس از انجام راه حل ها چه نتیجه ای گرفتید.

 

ج‌. بنویسیدکه از چه روشی برای جمع آوری داده ها و اطلاعات استفاده کردید.

 

د‌. شواهد استفاده شده باید واقعی و قابل استناد باشند.

 

هـ. شواهد خود را معرفی کنید. شواهد عبارتند از: یادداشت ها وپیش نویس ها، فیلم ویدئویی، فایل صوتی، تصاویر، گزیده هایی از داده­های خام و...

 

 

11.  نتیجه گیری: از شواهد خود چه نتایجی به دست آوردید؟ چگونه تاثیر عمل خود را ارزیابی می­کنید؟

 

الف. تغییراتی را که صورت پذیرفته است، بنویسید .

 

ب‌. هنگام کار چه اندیشه هایی از ذهن شما گذشت ؟

 

ج‌. خواننده اثرات این تفکرات را کجای کار شما می تواند ببیند؟ (یادداشت ها ، نامه ها ، فیلم هاو...)

 

د‌.  آیا دلیل یا دلایلی دارید که نشان دهد وضعیّت نامطلوب را تغییر داده اید.

 

هـ. آیا خودتان از تغییرات حاصل شده راضی هسید؟

 

و‌. آیا دیگران هم ازتغییراتی که شما ایجاد کردید راضی اند؟

 

ز.دلایل خود را در این مورد بیان کنید.

 

 

ت و پیشنهادات:

 

 

با توجه به اجرای راه حل ها و یافته های به دست آمده از اجرای طرح، می توانید پیشنهاداتی را به مسئولین، همکاران، اولیا و حتی دانش آموزان ارائه نمایید.

* فهرست منابع :

 

منابع استفاده شده درمتن، درپایان، به این صورت نوشته می شوند:

 

 نام خانوادگی، نام. سال. نام اثر. محل نشر: ناشر .

 

تبریزی، مصطفی.(1376). اختلالات دیکته نویسی. تهران: فراروان.

 

 

*پيوست ها :

 

 شامل مدارک ومطالبی است که برای علاقمندان ارائه می شود. مانند : جداول، شکل ها وتصاویر